Monthly Archive: September 2016

Income Pertama sebagai Pemandu Uber

Assalamualaikum dan salam sejahtera… Pertama sekali saya mohon maaf sekiranya entri ini terdetik di dalam hati anda untuk mengatakan yang saya sebenarnya nak menunjuk-nunjuk dengan jumlah yang saya peroleh sebagai pemandu UBER. Niat saya bukan untuk menunjuk- nunjuk. Tidak ada unsur RIAK dan TAKBUR. Cuma mahu berkongsi pengalaman saya ini sebagai pemandu UBER sepenuh masa sekarang ni. Semenjak saya berhenti kerja atas masalah kesihatan dan …

Penunggu Malam Pohon Kekabu

Aku seperti biasa… Apabila pulang dari mengaji Al-Quran di masjid bersama Nuar, kawan karibku, kami mesti pulang berjalan kaki pulang ke rumah. Memang menjadi rutin harian. Selepas Solat Maghrib, kami mengaji Muqaddam di masjid. Arwah bapaku yang menjadi guru mengaji. Selepas habis giliran mengaji, kami disuruh pulang berjalan kaki. Sebab ayahku mahu menunaikan solat Isyak berjemaah. Kami disuruh pulang awal bersolat dirumah. Sebab nak ulangkaji …

Penulisan patuh Syariah dalam blogging dan media sosial

Assalam…. Penulisan patuh syariah dalam blogging dan media sosial Sempat menulis pagi ni. Tak pagi sangat pun. Matahari dah nak hampir tepacak kat atas kepala dah. Macam biasa la, sebelum pukul 12.00pm, masih lagi dikategorikan pagi lagi ye dak… Banyak cerita pagi ni yang saya baca di media sosial untuk hari ni je sehingga jam 11.00 pagi. Maknyah, Pindaan Akta 355, video pelajar sekolah bergaduh. …